dimecres, 18 de gener del 2012

Hollywood a la publicitat americana

Introducció

El cinema i la publicitat van surgí a finals del segle XIX i principis del XX. La publicitat, va aconseguir que la gent s'animes a consumir rápidamente, era un món nou. El cinema , va ser un gran pilar en aquest món nou, fen així que tots els espectador que miraven atentament la pantalla, viatgessin a un món de somnis.

La publicitat, feia que tota persona que la veies, la incités a comprar aquell producte, així fent que es sentis com els seus ídols famosos. El cinema i la publicitat, van ser els protagonistes dels anuncis. A partir de aquest triomf, la publicitat el cinema, els carrers amb cartells, els escaparats van estar plens de actors o famosos explicant el seu secret per mantenir aquella bellessa.

Cosmètics i bellesa

Tot fan vol seu com la seva estrella, amb un bon glamour i molt bona bellesa. Aquest concepte apareix molt més a la joventut del segle XX.  Els anuncis de maquillatge ocupen un bon lloc en aquest triomf. Max Factor es el maquillador és famós. Els estrelles feien servir aquest maquillatge, així fent que aquest home montes una botiga on hi hagués lo mes innovador de Hollywood, fen aquí destacar el llavis de color vermell, o ungles vermelles.

Llar


La imatge de la llar era molt important, tan que estaven obligats a obrir les seves portes, i seguir actuant fora del seu treball. Tot això passava perquè els fans tenien desig de conèixer aquells meravellosos llocs on vivien els seus ídols. No podien deixar de actuar, com si tinguessin un paper, perquè es jugaven la seva imatge pública.
A les pel·lcules apareixien lo mes innovador en mobles i decorats, fen així que incites a la gent a comprar-los. Això va fer que la gent anés a casa seva o busques revistes en la que sortissin els productes que prometien, així fent que tot sigues molt glamouros i com un somni.


Motor

L'automòvil  va ser un gran èxit en el mon del cinema, ja que havia de aparèixer, perquè era un nou producte, així que requeria molta modernitat.L'exposició de marques de cotxes als cinemes , fora a la vida real, va ser un gran triomf, així fen que apareixessin de seguida a les revistes.
Chrysler va ser el creador del cotxe innovador de Hollywood en el any 1939 llançant el model més exits de aquella època, i el desig de tenir-lo de tota persona.

Roba i Complements


En la dècada dels anys 30, va arribar la moda a Hollywood des de Paris. Els dissenyadors imitaven els vestits de les estrelles de cinema, tan en la vida privada com en les pel·licules. La millor passarel·la que hi ha es la de Hollywood , la vermella, fent així que tots els dissenyadors esperaven l'arribada dels Oscars per poder tenir una copia dels models dels famosos.La gent que lluïa els mateixos vestits o tendecies iguals als famosos, era un gran luxe per qualsevol.

Alimentació i Begudes


L'alimentació també va ser influïda per l'arribada a Hollywood. Van aparèixer nous productes , van passar dels productes frescos, a productes embassats i consumits. Les begudes sens dubte la que ha estat mes venuda ha sigut Coca-Cola , es la que més s'ha projectat al món del cinema, però va tenir competència dura , Pepsi que va comptar durant molt de temps amb l'ajuda de Joan Crawford . Totes dues van aconseguir fer-se lloc en el mercat.


Tabac


A principis del s.xx , el tema del tabac va fer que tot home que fumés, era un home modern, així va fer que es dupliquessin les consumicions. Però als anys 20 la publicitat va fer servir el tabac per la dona, un símbol de alliberament i per una lluita del seu vot. Per això el tabac va aconseguir un gran augment de producció , i no només això sinó que les dones fossin mestresses del seu propi destí.
El tabac va introduir-se al cinema, fent així promocions de les marques. El tabac es veia com una bona imatge, i es deia que era una bona ajuda. El primer que va sortir amb èxit al mercat va ser Lucky, mes tar Camel .

Tecnologia i Comunicació


Els actors que apareixien en els anuncis, ames de fer-ho per vendre samarretes i rellotges, ho feien per promocionar-se, en gariabé tots els anuncis apareixia el títol de alguna pel·licula que havia fet. Tot i que en el seu contracte no estava escrit, ni cobraven per hores extres ,havien de participar en les promocions. Tot ho feien per companyies publicitàries.
Amb l'ajuda de la publicitat  es va crear una gran part de col·lectiu del segle xx.

2 comentaris: